الرئيسية > سياسة الاستبدال و الاسترجاع
نحرص في متجر المنورة الالكتروني على تقديم أفضل خدمة عملاء، ولذلك فإن جميع مشترياتك قابلة للاستبدال خلال ٧ أيام من تاريخ وصولها إليك و3 أيام فقط للاسترجاع ، كل ما عليك هو:

  1. التواصل مع خدمة العملاء على الرقم 920007664 في أوقات العمل الرسمية أو عبر البريد الإلكتروني [email protected]
  2. التأكد من بقاء المنتج في حالته الأصلية، حيثُ لا يكون قد تم استخدام المنتج بأي شكل من الأشكال، فالمنتجات المستعملة أو ذات الأغلفة المتضررة لن يتم استلامها كبضاعة مرجعة.
  • يستثنى من سياسة الاستبدال والاسترجاع: العطور، والكتب، والمواد الغذائية سريعة الاستهلاك.
  • إن كنت أتممت طلبك باستخدام البطاقة الإئتمانية، سيتم إعادة قيمة ما دفعته إلى البطاقة التي تم استخدامها. الرجاء الملاحظة أنه قد يتطلب الأمر من 7 إلى 14 يوم عمل لتظهر القيمة في كشف حساب البنك الخاص بك من تاريخ إعادتنا للقيمة.
  • في حال وصول سلعة متضررة او لا تعمل بشكل صحيح، يمكن إعادة السلعة إلينا بنفس التغليف و الحالة التي تم استلامها بها. فور استلامنا للسلعة سنقوم بفحصها، و فور أن يتبين وجود ضرر أو عيب فيها سنقوم بإجراءات دفع مستحقاتك سواءً كانت ثمن السلعة أو تكلفة الشحن.
  • بناء على وزارة التجارة فإن جميع الحالات التالية تستدعي الاستبدال والاسترجاع، وسيقوم متجر المنورة بتحمل جميع التكاليف لها :
  1. في حالة عدم مطابقة البيانات التجارية للحقيقة، حيث أن هنالك اختلافاً بين ما ذكر من خصائص للمنتج قبل الشراء حيث إن المنتج لا يصلح لما قد طلب من أجله أو لما أعلن عنه.
  2. إذا كان هنالك تلاعب بمقدار المنتجات أو مقاسها أو كليهما أو تاريخها أو وزنها أو مصدره
  3. الاستبدال أو الاسترجاع في حالة وجود عيب في جودة صنع المنتج أو البضاعة.
  4. للعميل الحق في استبدال أو استرجاع السلع والبضائع والآلات "المعيبة"، في حال وجود غش حتى بعد انتهاء المهلة المحددة، بحيث لا يكون الضرر من قبل العميل.
المنتجات التي لا يتم استرجاعها
منتجات العطور، الكتب، بالإضافة إلى المواد الغذائية سريعة الاستهلاك
سياسة الشحن
  • تعتمد تكلفة الشحن على الوزن و المكان، في مدة لا تتجاوز الـ3-5 ايام ويتم توصيل المنتج الى عنوانك المسجل عند الشراء.
شركة الشحن
  • يتم الشحن عن طريق شركة ارامكس للشحن حاليا، اذا كان لديك أي مشكلة في الشحن او لم يصلك المنتج في الوقت المحدد فضلاً تواصل معنا عبر البريد الإلكتروني [email protected]
يرجى الانتباه
  • اذا تم فحص المنتج وتبين عدم وجود عيب مصنعي سوف يتم اعادة المنتج مرة أخرى إلى العميل مع تحمله 35 ريال تكلفة إعادة الشحن، وسوف يتم رفض المنتجات الغير مطابقة لشروط الاسترجاع.
عند الاستلام
  • يتم توصيل الطلب الى عنوان العمل أو المنزل ودفع قيمة الشراء عند استلام الطلب، ويرجى التأكد من استلام الطلب الصحيح و استلام الضمان في حال وجوده. و يرجى عدم فتح المنتج إلا بعد استلامه و استلام الفاتورة الخاصة به.
ملحوظة 
  • يتم شحن الطلب مباشرة من مخازننا في المدينة المنورة في نفس اليوم أو يوم العمل الذي يليه وأي تأخير في فترة الشحن تصبح مسؤولية شركة الشحن. بعد شحن الطلب واستلام رقم الشحنة يصبح الطلب في مسؤولية العميل بحيث يمكنهُ التواصل مع شركة الشحن و الاستفسار عن موعد التسليم، أو تغيير عنوان الاستلام.


لن يخصم من العميل اي مصروفات لشحن اعادة السلعة الى الموقع اذا كان سبب ارجاعها عيب مصنعي او قطعة تم شحنها بشكل خاطئ.

في حال رغبة العميل بالارجاع بدون وجود عيب مصنعي في السلعة. بالامكان ذلك خلال 3 أيام من تاريخ استلام السلعة كما سيتم خصم تكلفة الشحن فقط مبلغ 35 ريال وهي قيمة ارجاع الشحنة إلى الموقع.

في حال الرغبة بالاستبدال بسبب سلعة تم طلبها من قبل العميل بشكل خاطئ أو لم تلقى إعجابًا من العميل فبالامكان الاستبدال شريطة تحمل العميل تكلفة إرجاع المنتج إلى المستودع وتكلفة إرسال الطلب الجديد.


  • Are there cases that I will not be able to return any of the products?
    There are a number of specific cases where a product cannot be returned:
    • When submitting a return request after the specified time, which is 3 days from the date of receipt.
    • When the product is used, when it is damaged, or when it is not in the same condition that you received it.
    • Products with tampered or removed serial numbers.
    • Products without price tags, labels, original packaging, or lack of any accessories.
    • Fragile products.
  • If I receive a damaged item, how can I get my money back?
    When the item arrives in a damaged condition, you can inform us of this with photographing the product's status and sending it to the following email [email protected], or via the WhatsApp number, and the team will create a shipping bill to return the product and you will have to return the item to us in the same condition that you received it in the same Original packaging. As soon as we receive the item, we will inspect it, and if it is found that there is a defect or damage, we will immediately start the procedures for returning your money to you.
  • The item I received was not the same as the one you ordered, how can I return it?
    At the beginning, we apologize for this unintended mistake. In this case, you can inform us of this with photographing the status of the product and sending it to the following email [email protected], or via WhatsApp number, and the team will create a bill of lading to return the product. As soon as we receive the item, we will send the item that was previously ordered - if it is available - if it is not available, the product will be refunded to you.
  • I changed my mind and no longer want the item that I bought, can I return it? How do?
    Of course, you can return the item you no longer want, as we pluck it The buyer has the right to get exactly what he wants from the goods he wants, in addition to his right to change his mind regarding his purchase of a commodity. In this case, all you have to do is contact us to cancel your order and we will return your money in full within 24 hours from the date of the order, unless the order has been shipped, if the order has been shipped, the customer has 3 days to request the return of the order knowing that the shipping value for returning the product will be on the customer.
  • In the event that you have received the item, you will be able to return it within 3 days from the date you received it, provided that the item is not
    • Included in the list of goods that cannot be returned
    • The item is not listed with a card stating that the item cannot be returned
    • The item must be returned in the same condition that it was received with its cover. ● A copy of the invoice if the return is from local stores.
  • In all cases, you can contact the customer service team at (920007664) or via the following email: [email protected]
  • How can I get my money back on my credit card?
    Refunds are made very quickly and smoothly after the item is received. If you have paid for the item through one of the various electronic means (such as credit cards, etc.), then the amounts paid will be returned directly to your card. The time to receive money varies from person to person, depending on the requirements of your bank, as it sometimes takes a month to get your money back.
  • When I want to return the item that you bought, who will pay the shipping cost?
    When you want to return or exchange the item, Almunawara store does not bear any costs if the products arrived correctly.
  • The cash amount cannot be refunded for orders that were booked at customs and the customer refused to pay those fees
  • If the customer is inside the city, he can retrieve the products in one of our branches.

According to the Ministry of Commerce, all of the following cases require replacement and return, and Almunawara store will bear all costs for it:
  1. In the event that the commercial data do not match the truth, as there is a difference between the aforementioned characteristics of the product before purchase, as the product is not suitable for what was requested for it or for what was announced.
  2. If there has been tampering with the size, size, or both of the products, or their date, weight, or source
  3. Replacement or return in the event of a defect in the quality of manufacture of the product or goods.
  4. The customer has the right to replace or recover "defective" goods, goods and machinery, in the event of fraud even after the expiry of the specified period, so that the damage is not done by the customer.
تحتاج الى مساعدة؟
نحن دائما حاضرون لخدمتك
الدعم الفني
الرقم الموحد
من قلب المدينة
الأسعار والعروض قابلة للتعديل. ©2021 Almunawara.جميع الحقوق محفوضة

المساعدة
إرسل لنا المشكلة التي تواجهك

×
طلب المساعدة